International Gin and Tonic Day



Vi har helt enväldigt utnämnt den 9 maj till gin och tonicens dag. En sådan fantastisk uppfinning måste väl ändå ha en egen dag, eller? Och vad har annars hänt den 9 maj som till varje pris måste uppmärksammas? I morgon är det ju 69 år sedan Tyskland invaderade Belgien, Luxemburg och Nederländerna, men idag är idag. Vi har firat den stora dagen genom att dricka två G&T, den ena med Bombay Sapphire och den andra med Gordon's. Tanqueray är annars vår favorit, men det är tyvärr slut på lagret för närvarande. BS är lite väl mesigt, eller hur?

Sen har vi ätit en utomordentligt god middag - färsk piggvar (inköpt hos Alderholmens egen fiskleverantör Fiskemagasinet) med färska musslor, vitvinssås, smörstekta skogschampinjoner, pressad potatis med lättkokta haricots verts och sockerärtor. Till detta en halvflaska Réserve de Bonnet. Perfekt!


Kommentarer
Postat av: sarah

Jag testade mej för MRSA idag på jobbet, vilket jag slapp betala nåt för. Vet dock inte än vad det kostar för TB.. Men ringde de idag på sjukhuset och de har stängt för prover fram tills 8 juni. Så får inte testa mej förräns dess. Men ringde Grazina(mnin chef) idag och hon sa att jag ska komma och jobba på måndag & tisdag! så ska vi se upp hur resten av veckan ser ut.

Har en till intervju på tisdag på ett till vårdhem. Så fick jag mejl i förrgår från Oslo hemtjänst. De undrar om jag vill komma på intervju men vi får se hur jag gör med det.. Kan ju inte jobba för mycket liksom..

puss

2009-05-22 @ 16:10:03
URL: http://sarahharroligare.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha nä jag hatar om det är med chips & grejjer..

jaa tydligen.. vi skulle få svar på tisdag men hon kände att det inte fanns nån risk att jag hade det så jag jobbar.. haha. mamma vet du hur man testar sig för mrsa? haha. jag trodde de var ett blodprov jag

2009-05-22 @ 18:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0